Strange Ways är stjärnor på strategisk och kreativ kommunikation

Strange Ways har mer än 20 års erfarenhet av marknadskommunikation inom B2B i många olika branscher, även internationellt. Vid det här laget vet vi vilka utmaningar som väntar när ett varumärke ska etableras på nya marknader. Eller när ett företag vill växa i snabb takt. Dessutom är vi dokumenterat duktiga på att skapa starka och tydliga budskap kring komplexa tjänster och produkter.

På Strange Ways tror vi att de bästa idéerna föds ur prestigelöshet, förtroende och kanske en gnutta galenskap, så som det kan bli när alla törs ta ut svängarna och har jobbat ihop ett tag. Därför strävar vi efter att skapa långsiktiga samarbeten med kunder och leverantörer.

Kommunikation för att möta förändringar och bygga relationer

Strange Ways hjälper ofta till med kommunikation kring förändringar, exempelvis när nya produkter eller tjänster ska lanseras, nya marknader bearbetas eller vid organisationsomvandlingar. Och när förändringstakten i omvärlden är hög blir det förstås ännu viktigare att vårda relationer till kunder, medarbetare och andra intressenter. Som tur är arbetar vi också med relationsbyggande kommunikation.

Hör av dig till oss när du behöver

En kommunikationsplan som ser till att dina marknadsföringsaktiviteter bottnar i en genomtänkt strategi med medvetna vägval, exempelvis vad gäller målgrupper och kanaler.

En ny visuell identitet
, eller en uppdatering av den du redan har, som hjälper ditt varumärke att lyfta.

Starka och tydliga budskap
som hjälper dig att nå dina kommunikationsmål.

Kampanjer som fungerar
effektivt i olika medier.

En webbplats som talar till alla dina målgrupper.

Ett mässdeltagande
som skapar nya möten och genererar leads.

Strategiska råd och konkreta tips
om din närvaro i sociala medier.

En kundtidning som engagerar
läsaren.

Kreativa idéer kring en kommunikationsutmaning
.

Så här arbetar vi

Vi börjar med dina kommunikationsmål…

När du planerar dina marknadsföringsaktiviteter är det bra att börja med att fundera över hur kommunikationsmålen ser ut. Vad vill du uppnå? Vill du att att målgruppen ska göra något (beteendemål), exempelvis besöka din mässmonter. Då bör de känna till din verksamhet (kunskapsmål) och nyfikna på att få reda på mer (attitydmål).

Det blir mycket svårare – och dyrare – att försöka nå ett beteendemål om inte vissa kunskapsmål och attitydmål redan är uppfyllda. Därför är det viktigt att du börjar med att definiera de kommunikationsmål som du står inför, innan du bestämmer dig för vad du ska göra. Vi hjälper dig gärna!

… och skapar starka budskap som är förankrade i verksamheten

Det finns ofta mängder av dold kunskap i en verksamhet. Någon vet precis varför kunderna väljer den ena eller andra produkten, eller varför de går till en konkurrent. Tyvärr är det inte alltid så lätt att göra något av detta. Om du känner att ni fastnat i gamla hjulspår och budskap, är det en god idé att anlita oss. Strange Ways pratar med nyckelpersoner i verksamheten och samlar argument, åsikter och fakta om ditt erbjudande. Sen skapar vi starka och tydliga budskap som både är förankrade i din verksamhet och stödjer företagets kommunikationsmål.

Kontakta oss

Vårt kontor finns i Hammarby Sjöstad. Vi har turen att få husera i en av Luma-fabrikens gamla lagerlokaler alldeles intill kanalen. Det är lätt att ta sig hit med tvärbana, buss, bil, båt, cykel eller till fots. Välkommen!